12.8.19

בנוגע לשימושו של אלוהים באדם

בנוגע לשימושו של אלוהים באדם

ש לא מסוגל לחיות באופן עצמאי מלבד בני האדם שמקבלים הכוונה והדרכה מיוחדות מרוח הקודש, מכיוון שהם דורשים את הכהונה והרעייה שמקבלים בני האדם שאלוהים משתמש בהם. לפיכך, בכל עידן, אלוהים מרומם בני אדם אחרים שממהרים ומתרוצצים לרעות את הכנסיות למען עבודתו. פירוש הדבר הוא שעבודתו של אלוהים חייבת להתבצע דרך בני האדם שנושאים חן בעיניו ושמהם הוא מרוצה. על מנת לעבוד, רוח הקודש חייבת להשתמש בחלק שלהם שראוי לשימוש, ואלוהים מכשיר אותם לשימוש בכך שרוח הקודש הופכת אותם למושלמים. מפני שיכולת ההבנה של האדם לקויה מדי, עליו לעבור רעייה מצד בני האדם שאלוהים משתמש בהם. כך בדיוק היה המצב כשאלוהים השתמש במשה, שבו הוא מצא הרבה דברים שהיו ראויים לשימוש באותה עת, ואשר בו הוא השתמש כדי לעשות את עבודתו של אלוהים במהלך השלב ההוא. בשלב הנוכחי, אלוהים משתמש באדם תוך ניצול החלק שלו שרוח הקודש יכולה להשתמש בו על מנת לעבוד, ורוח הקודש מכוונת אותו ובו-בזמן גם הופכת למושלמת את השארית שלו, שלא ראויה לשימוש.

העבודה שמבצע האדם שאלוהים משתמש בו נועדה לשיתוף פעולה עם המשיח או עם רוח הקודש. אלוהים מרומם את האדם הזה מבין כל בני האדם. האדם הזה נועד להוביל את כל הנבחרים של אלוהים, ואלוהים מרומם אותו גם כדי לעשות את עבודת שיתוף הפעולה האנושי. עם אדם כזה, שמסוגל לעשות את עבודת התפיסה האנושית, ניתן להשיג דרכו יותר מהדרישות שאלוהים מציב לאדם ויותר מהעבודה שרוח הקודש חייבת לעשות. אפשר לתאר זאת גם כך: כוונתו של אלוהים בכך שהוא משתמש באדם היא שכל חסידי האל יוכלו להבין טוב יותר את רצונו של אלוהים, ושהם יוכלו לעמוד ברבות יותר מהדרישות שאלוהים מציב להם. משום שבני האדם לא מסוגלים להבין ישירות את דברי האל או את רצונו, אלוהים רומם אדם שמשמש אותו לביצוע עבודה כזו. אפשר גם לתאר את האדם הזה שמשמש את אלוהים כמדיום שדרכו אלוהים מכוון את בני האדם וכ"מתרגם" שמתקשר בין אלוהים ובני האדם. לפיכך, אדם כזה שונה מכל בני האדם שעובדים בביתו של אלוהים ומכל השליחים שלו. כמוהם, אפשר לומר שהוא משרת את אלוהים, אך מהות עבודתו והרקע של האופן שבו אלוהים משתמש בו שונים מאוד מאלה של עובדים ושליחים אחרים. מבחינת מהות העבודה של האדם שאלוהים משתמש בו והרקע של השימוש בו, אלוהים מרומם אותו ומכין אותו לעבודתו של אלוהים, והאדם הזה משתף פעולה בעבודה של אלוהים עצמו. איש לא יכול למלא את מקומו בעבודה הזו – שיתוף הפעולה האנושי הוא שאינטגרלי לעבודה האלוהית. לעומת זאת, העבודה שמבצעים עובדים ושליחים אחרים היא רק ההעברה והיישום של ההיבטים הרבים של ההסדרים עבור הכנסיות במהלך כל תקופה, או שזו עבודה של אספקת חיים פשוטה כלשהי לשם קיום חיי הכנסייה. אלוהים לא ממנה את העובדים והשליחים האלה, ועל אחת כמה וכמה שלא ניתן לקרוא להם בני האדם שרוח הקודש משתמשת בהם. הם נבחרים מתוך הכנסיות, ולאחר שהם עברו הכשרה ותִרבות במשק פרק זמן מסוים, הכשירים מביניהם נשמרים ואילו הבלתי כשירים מוחזרים למקום מוצאם. מפני שבני האדם האלה נבחרים מתוך הכנסיות, חלקם חושפים את פרצופם האמיתי לאחר שהם הופכים למנהיגים, וחלקם אפילו עושים מעשים רעים רבים ומסולקים בסופו של דבר. לעומת זאת, אלוהים הכין את האדם שהוא משתמש בו ואשר ניחן באיכות מסוימת ובאנושיות. רוח הקודש הכינה אותו והפכה אותו למושלם מראש, רוח הקודש מובילה אותו לחלוטין, ובמיוחד בכל הנוגע לעבודה שלו, רוח הקודש מכוונת אותו ופוקדת עליו. כתוצאה מכך, אין כל סטייה בנתיב של הובלת נבחריו של אלוהים, מכיוון שאין ספק שאלוהים יישא באחריות על עבודתו שלו, ואלוהים עושה את עבודתו שלו בכל עת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה